تور چين, تور پكن, تور لحظه آخري چين تور چين, تور پكن, تور لحظه آخري چين .

تور چين, تور پكن, تور لحظه آخري چين

خريد بليط اتوبوس

خريد و رزرو آنلاين بليط اتوبوس با ايران امير iranamir.com
http://iranamir.com/images/iran-amir-03.jpg

هر روشي را كه براي مسافرت انتخاب كنيم نياز به برنامه‌ريزي قبلي دارد تا با خيال راحت در زمان مورد نظر آسوده خاطر به مقصد مورد نظر خود سفر كنيم.

 براي مسافرت روش‌هاي متعددي وجود دارد و هر كدام ويژگي‌هاي خودش را دارد، امروز ما مي‌خواهيم در مورد سفر با اتوبوس و برنامه‌ريزي براي تهيه بليط آن صحبت كنيم و بهترين و ساده‌ترين روش را به شما معرفي كنيم تا بدون نگراني بتوانيد با بهترين اتوبوس و با پرداخت كمترين هزينه به مقصد خود برسيد.

متاسفانه در مورد خريد بليط اتوبوس هميشه مشكلاتي وجود داشته است كه همه ما با آن‌ها برخورد داشته‌ايم. وجود نداشتن امكانات مناسب براي رزرو بليط قبل از تعطيلات، امكان انتخاب اتوبوس خوب با امكانات مناسب از بهترين شركت و ساير مشكلات هميشه باعث ناراحتي ما شده است.

اما خوشبختانه سامانه ايران امير بهترين روش رزرو بليط اتوبوس بين شهري را ارايه كرده است كه كار را راحت كرده و مي‌توانيم با خيال راحت براي سفرهاي خود برنامه‌ريزي كنيم.

وارد وب سايت iranamir.com شويد، به راحتي مسير مبدا و مقصد خود را انتخاب كنيد، بليط را با مناسب‌ترين قيمت از بهترين شركت اتوبوس‌راني انتخاب كنيد، صندلي موردنظر خود را در يك اتوبوس عالي انتخاب كنيد و به‌صورت اينترنتي هزينه آن را پرداخت كنيد. خوب به همين سادگي كار تمام شد و مي‌توانيد به بقيه كارهاي خود برسيد!

ويژگي‌هاي وب‌سايت iranamir.com
سهولت در پروسه خريد اينترنتي بليط اتوبوس بين شهري و آسان بودن استفاده از وب‌سايت، امكان مشاهده وب‌سايت و خريد آنلاين بليط با موبايل و تبلت، امكان انتخاب بهترين قيمت، امكانات انتخاب نوع اتوبوس مثل vip ، تخت شو، معمولي، انتخاب تاريخ و ساعت حركت مورد نظر مسافر، امكان انتخاب صندلي با مشاهده شماي داخلي اتوبوس(بسيار سريع و آسان)، استفاده از تخفيف‌هاي شركت‌هاي مسافربري وامكان مقايسه شركت‌هاي مسافربري و انتخاب بهترين گزينه براي مسافر از ويژگي‌هاي اين وب‌سايت است.

تمام شركت‌هاي مسافربري كه در سايت http://iranamir.com موجود هستند، از شركت‌هاي مسافربري معتبر تاييد شده است: از جمله سيرو سفر، همسفر، رويال سفر، ايران پيما، مهين نور آريا، تعاوني ٧ عدل، ايران پبمان و ايمن سفر.

تمام قوانين و شرايط خريد اينترنتي بليط اتوبوس دقيقا مانندخريد بليط در پايانه‌هاي مسافربري بوده و تمامي قوانيني كه در بليط معمولي صدق مي‌كند درخريد آنلاين بليط نيز صدق مي‌كند.

در تمام پايانه‌هاي مسافربري نماينده سازمان حمل و نقل حضور دارد و در صورت بروز هرگونه مشكل بررسي‌هاي لازم به عمل مي‌آيد.

سايت اين سامانه در مناسبت‌هاي خاص قرعه‌كشي با جوايز ارزنده براي تمام خريداران بليط اتوبوس در سراسر ايران اعم از خريداران حضوري و اينترنتي برگزار مي‌كند .

سامانه ايران امير با بيش از چند سال تجربه در اين حوزه، كيفيت سفر شما را تضمين مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۵۳:۱۳ توسط:afsaneh موضوع:

جشنهاي سنتي در چين

روز هاي خاص مردم چين

 

مردم چين نيز همچون ساكنين نقاط ديگر جهان جشنها و مراسمي را سالانه برگزار ميكنند كه ريشه در سنن كهن آنها دارد. در ماه هاي ژانويه/ فوريه
جشن سال نو چيني/ پيشواز بهار (چون جي)
اين جشنواره در اولين روز از اولين ماه تقويم قمري برگزار مي‌گردد. خيلي از مردم يك هفته تعطيل هستند. بايد دقت كنيد: اين مهم‌ترين و طولاني‌ترين تعطيلات چين است و شرايط حمل و نقل عادي نيست و هتل‌ها هم رزرو شده اند. اگر مجبور هستيد كه در اين موقع از سال به چين برويد، خيلي زود بايد هتلتان را رزرو نماييد.

جشنواره‌ي فانوس (يوان‌شيا جي) در چين
اين جشنواره در زمره تعطيلات عمومي نيست، ولي بسيار رنگارنگ ميباشد. بچه‌ها فانوسهاي كاغذي مي‌سازند يا مي‌خرند و عصر در خيابان‌ها و كوچه‌ها فانوس به دست راه ميروند. اين جشنواره در پانزدهمين روز اولين ماه قمريِ چيني اتفاق مي‌افتد.

ماه مارس
زادروز گوان‌يين
زادروز گوان‌يين، ايزدبانوي بخشش، زماني است كه مردم به معابد بودايي مي‌روند، با توجه به مراسم بودايي كه در اين معابد بر پاست بد نيست شما هم به اين معابد سري بزنيد و از نزديك مراسم را تماشا كنيد.

ماه آوريل
روز جاروكشي آرامگاه در چين
روزي براي ستايش از نياكان فوت‌شده، زماني كه مردم به بازديد گورهاي بستگان درگذشته‌شان مي‌روند و آن‌ها را تميز مي‌كنند. آن‌ها اغلب گل‌هايي بر روي گور مي‌گذارند و پولِ شخص درگذشته را مي‌سوزانند. اين جشنواره عموماً نزديك به عيد پاك، بيشتر سال‌ها پنج آوريل(فروردين)، يا گاهي چهار آوريل برگزار مي‌شود.

جشنواره‌ي آب‌پاشي چين
در ناحيه‌ي شيشوانگ‌بانا برگزار مي‌شود، اين رويداد در اواسط آوريل يا اواخر فروردين (معمولاً سيزده تا پانزده آوريل) برگزار مي‌شود. نيت اين جشن، دور كردن كثيفي، غم و شياطين از سال قديمي و آوردن شادي به سال جديد است.

ماه آوريل/مه
زادروز مازو
مازو، ايزدبانوي دريا، دوست همه‌ي ماهي‌گيران است. او را همچنين به نام تيان‌هو و نيانگ‌نيانگ نيز مي‌شناسند. تولد مازو به طور وسيعي در معابد تائويي در مناطق ساحلي تا ويتنام جشن گرفته مي‌شود. زادروز مازو بيست و سومين روز از سومين ماه قمريِ چيني ِ سال است.
براي شركت در جشنهاي چيني ها با تور چين آواي بورالان همراه شويد.
ژوئن
جشنواره‌ي قايق اژدها
اين، وقتي براي ديدن مسابقات قايق اژدها و خوردن زونگ‌زي (پودينگ‌هاي برنجي چسبناك مثلثي شكلي هستند كه در برگ بامبو پيچيده شده‌اند) است. با وجود اين‌كه اين جشنواره يادبود افسانه‌ي غمناك كويوان، يك شاعر- سياست‌مدار قرن سوم پيش از ميلاد، كه خودش را به رودخانه‌ي اسطوره‌اي مي‌لو در هونان به منظور اعتراض رسمي ضد حكومت فاسد پرتاب كرد است، ولي يك روز تعطيلي شاد به حساب مي‌آيد. اين تعطيلي در روز پنجم از ماه پنجم قمري چيني است.

آوگوست
ماه شبح
دينداران معتقدند كه طي اين زمان شبح‌ها از دوزخ به زمين آمده و اين موقع زماني خطرناك براي مسافرت كردن، شنا كردن، ازدواج يا خانه عوض كردن است. اگر كسي در اين ماه بميرد، از بدن او نگهداري مي‌شود تا آيين خاكسپاري را به ماه بعد موكول كنند. حكومت چين ماه شبح را به عنوان يك مشت خرافات تقبيح مي‌كند. ماه شبح در هفتمين ماه قمري، يا درواقع اولين پانزده روز (معمولاً اوايل آگوست) برگزار مي‌شود.

سپتامبر
زادروز كنفوسيوس
تولد اين انديشمند بزرگ در ٢٨ سپتامبر برگزار مي‌شود. اين موقع زمان جالبي براي بازديد از كوفو در شان‌دونگ، زادگاه كنفوسيوس است. جشني در معبد كنفوسيوس از چهار صبح برگزار مي‌شود و معبدهاي مشابه ديگر در اطراف چين، مراسم مشابهي را برگزار ميكنند.

سپتامبر/ اكتبر
جشنواره‌ي ميانه‌ي پاييز
همچنين به عنوان جشنواره‌ي ماه شناخته شده است و زمان چشم دوختن به ماه و خوردن يوئه بينگ (كيك‌هاي ماه) خوشمزه است؛ همچنين روز سنتي تعطيلي براي عاشقان است. اين جشنواره در پانزدهمين روز از هشتمين ماه قمري ِ چيني برگزار مي‌شود.

با توجه به اين كه كشور چين به يكي از مقاصد مهم گردشگري و يا حتي مهاجرتي براي خارجي ها از سراسر دنيا تبديل شده است، پس جاي تعجب هم ندارد كه اين مهاجران با خود رسم و رسوم هايشان را نيز به همراه بياورند. امروزه برگزاري جشن هايي مانند هالووين و ولنتاين و كريسمس در ميان مردم چين بويژه جوانان به خوبي جايگاه خود را پيدا كرده اند.

اما به عقيه بسياري از خارجي ها كه در چين زندگي و كار مي كنند كريسمس بيشتر جنبه تبليغاتي دارد تا مردم به خريد كالاهاي بيشتر جذب شوند. جوانان بيشتر ترجيح مي دهند براي جشن كريسمس در كنار دوستان خود باشند تا خانواده، چراكه براي آن ها جشن كريسمس چيزي جز خوش گذراني نيست.

فروشگاه ها هم از اين فرصت استفاده مي كنند تا مشتريان بيشتري را جذب كنند. اما كاملا واضح است كه تصوير كريسمس براي غربي ها در مقايسه با شرق كاملا متفاوت است.

از جشن هايي مانند كريسمس كه بگذريم، جشني به نام “روز مجردها” كه در ميان مردم چين در چند سال اخير طرفدار پيدا كرده است را مي توان به عنوان يكي از جشن هاي چيني مثال زد. هر سال در تاريخ ۱۱ نوامبر كه دو عدد يك سمبل مردم تنها را نشان مي دهد اين جشن برگزار مي شود. بسياري از فروشنده هاي اينترنتي در اين روز با فروش ويژه خود به سودهاي كلاني مي رسند.

آقاي هوو از شانگهاي مي گويد: روز مجردها تنها بهانه اي است تا با دوستان كه در ميان آن ها مجرد و متاهل وجود دارد اوقات خوشي را سپري كنيم. اين روز دليل خوبي به مردم مي دهد تا براي مدت كوتاهي از فشارهاي كاري روزانه دور باشند.

با اين حال هنوز هم نمي توان گفت جشن هاي غربي، با وجود محبوبيتي كه در ميان مردم چين دارند مي توانند با جشن هاي سنتي چيني رقابت كنند. بسياري از چيني ها بدون اينكه معناي اصلي اين جشن ها را بدانند تنها از برگزاري جشن هاي غربي استقبال مي كنند. براي بسياري كريسمس تنها بهانه اي براي بودن در كنار دوستان و يا بهانه اي براي خريد هديه به شمار مي رود.

در ميان اين روزهاي خاص، مي توان به جشن هاي سنتي مانند عيد بهار، جشن فانوس و عيد ماه اشاره كرد كه هنوز هم براي مردم چين در هر قشر و هر سني جذاب هستند. جهاني شدن مقوله اي است كه طي آن فرهنگ كشورهاي مختلف به يكديگر معرفي مي شوند و اين مسئله بر زندگي مردم چين هم تاثيراتي داشته است، اما برخي از انسان شناسان معتقدند كه جشن هاي سنتي چيني دژ محكمي در برابر نيروي جهاني شدن به شمار مي روند. با اين وجود بسياري از مردم بر اين باورند كه جشن هاي سنتي چين در ميان عصر مدرن طعم اصلي خود را گم كرده است.

به نظر يكي ديگر از شهروندان چيني ساكن پكن جشني مانند عيد بهار كه به مناسبت سال نوي چيني برگزار مي شود آنطور كه در گذشته برگزار مي شد، نيست و بويژه در شهرهاي بزرگ اشتياق كمتري براي برگزاري آن ديده مي شود.

از دست دادن عطر و طعم واقعي جشن هاي سنتي يك نگراني در ميان مردم چين بويژه سالمندان به شمار مي رود، اما در حالي كه هر روز مردم بيشتري به عمق اين مشكل پي مي برند، جشن هاي سنتي ارزش و اهميت بيشتري پيدا مي كنند، پس بايد جشن هاي سنتي خود را در اولويت ديگر جشن ها قرار دهيم.


برچسب: تور زمستاني چين، جشنواره هاي چين، روز هاي مهم در چين، سالن نو چيني، غذا هاي مهم چين، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۱۴:۵۸ توسط:afsaneh موضوع:

درباره ديوار چين

ديوار بزرگ چين

 

ديوار چين كه حدود ۲۰۰۰ سال پيش ساخته شده، طولاني‌ترين ساخته دست بشر است. با اين‌كه نام ديوار چين به گوش همه آشناست اما اكثر مردم اطلاعات كمي درباره اين بناي عظيم و منحصر به فرد دارند. به همين خاطر سعي كرديم با جمع آوري اطلاعاتي دقيق كه احتمالا از آن‌ها بي‌خبر هستيد شما را بيشتر با اين بناي تاريخي كه يكي عجايب هفتگانه دنيا است آشنا كنيم.

ديوار بزرگ چين، چين، ديوار چين، طول ديوار چين، عكس ديوار چين
نام چيني ديوار بزرگ چين : 长城 (Chángchéng /channg-chnng/ ‘Long Wall)’

محل ساخت ديوار چين: شمال كشور چين

طول ديوار چين: ۶۰۰۰ كيلومتر

قدمت ديوار بزرگ چين: بيش از ۲۰۰۰ سال

ديوار چين نمادي از فرهنگ، غرو ملي و مقاومت مردم چين است و همچنين گوشه‌اي از خلاقيت و معماري پيچيده كشور چين را به ما نشان مي‌دهد.
طول ديوار چين چقدر است؟

در حال حاضر طول ديوار بزرگ چين ۶۰۰۰ كيلومتر است. شايد باوركردني نباشد اما بنا به اعتقاد عموم، طول اوليه ديوار چين ۵۰۰۰۰ كيلومتر بوده كه در طي قرن‌ها و با تغييرات و خساراتي كه به آن وارد شده مقدار قابل توجهي از آن از بين رفته و به اين مقدار رسيده است.

طول ديوار چين، عكس ديوار چين، محل ديوار چين
ديوار چين كي ساخته شده است؟

ديوار بزرگ چين حدود ۲۰۰۰ سال پيش يعني سال ۲۲۱ قبل از ميلاد ساخته شده است. بيشتر آنچه كه امروزه از ديوار چين باقي‌مانده، در زمان سلسله مينگ و بين سال‌هاي ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ ساخته شده است.
تاريخچه ديوار بزرگ چين

تصور بر اين است كه سنگ بناي ديوار چين ابتدا در سال ۲۲۱ قبل از ميلاد و تحت فرمان امپراطور شين گذاشته شده است. تا پيش از آن دولت‌هاي ديگر ديوارهاي دفاعي خود را ساخته بودند اما امپراطور شين به دنبال متصل‌كردن اين ديوارها به يكديگر بود تا جلوي حمله مهاجمان شمالي را بگيرد. بنابراين دستور داد تا ديواري به طول يك كيلومتر ساخته شود. بيشتر قسمت‌هاي ديوار اوليه، امروزه ديگر وجود ندارند.

پس از امپراطور شين، سلسله‌هاي ديگر هر يك به ساخت و توسعه ديوار بزرگ چين كمك نمودند. سلسله مينگ (۱۶۴۴- ۱۳۶۸) طي يك پروژه بازسازي عظيم، طول ديوار چين را به ۶۰۰۰ كيلومتر رساند.

مي‌توانيد تصور كنيد كه ساخت چنين بنايي در آن دوران با چه دشواري‌هايي همراه بوده است؟ كارگران در آن زمان از چه تكنيكي براي ساخت اين ديوار بر روي دامنه‌هاي شيب‌دار استفاده كرده‌اند؟ آن‌ها چطور سنگ‌هايي با آن وزن را تا محل ساخت ديوار حمل كرده اند؟ آنچه مي‌دانيم اين است كه ديوار بزرگ چين از سنگ، خاك، شن و ماسه و آجر ساخته شده و كارگران براي ساخت آن از دست، طناب و سبد استفاده كرده‌اند.
علت ساخت ديوار بزرگ چين

اعتقاد بر اين است كه هدف اوليه از ساخت ديوار بزرگ چين، حفاظت از كشور در برابر حمله قبايل شمالي از جمله مغول‌ها بوده است.
آيا ديوار بزرگ چين از كره ماه قابل روئيت است؟

در واقع اين‌ جمله كه “ديوار بزرگ چين از كره ماه قابل مشاهده است” يك افسانه است با اين‌حال هنوز عده زيادي از مردم به اين موضوع باور دارند. هيچ يك از فضانوردان چنين موضوعي را تاييد نكرده‌اند با اين حال يكي از آن‌ها معتقد است كه ديوار چين تا ارتفاع ۱۸۰ مايلي زمين قابل مشاهده است و بعد از آن ناپديد مي‌شود.
مشخصات ظاهري ديوار بزرگ چين

ارتفاع ديوار چين: ارتفاع ديوار بزرگ چين ۲۵ فوت است و عرض آن بين ۱۵ تا ۳۰ فوت متغير است.
بدنه ديوار بزرگ چين: ارتفاع برج و باروي ديوار چين ۱٫۸ متر است و جان‌پناه‌هاي آن حدود ۱٫۲ متر ارتفاع دارند.
برج‌هاي جانبي ديوار: هر ۵۰۰ متر يك برج در امتداد ديوار قرار دارد. اين برج‌هاي جانبي به عنوان سنگر سربازان مورد استفاده قرار مي‌گرفته‌اند.
قلعه‌هاي ديوار بزگ چين: اين قلعه‌ها در مهم‌ترين نقاط آسيب‌پذير ديوار ساخته شده اند از جمله قلعه عبور شانگهاي، قلعه عبور جويونگ و قلعه عبور جيائو. در امتداد ديوار پنجره‌هاي بسياري قرار دارند كه سربازان براي تيراندازي از آن‌ها استفاده مي‌كردند. همچنين اتاقك‌هاي قلعه‌ها كه غيرقابل تسخيرترين نقاط ديوار بزرگ چين محسوب مي‌شوند.

ديوار بزرگ چين داراي تعدادي برج ساعت و قلعه است كه سربازان مي‌توانستند در آن‌جا سنگر بگيرند و مهمات و آذوقه خود را در آن‌ها ذخيره نمايند. به خاطر ساختار ويژه آن، مامور برج ديدباني مي‌توانسته به راحتي پيام هاي اضطراري را در طول ديوار منتقل نمايد. همچنين سلاح‌هاي ويژه‌اي روي ديوار چين تعبيه شده بودند كه از آن‌ها براي دفاع از كشور در برابر مهاجمان استفاده مي‌شده و امروزه نسخه بدل آن‌ها در آن‌جا قرار دارند. متخصصان معتقدند كه حدود ۱ ميليون سرباز قادر بودند هم‌زمان در امتداد ديوار چين مستقر شوند!
مدت زمان ساخت ديوار چين

ديوار بزرگ چين در طول سال‌هاي زيادي ساخته شده است. اعتقاد بر اين است كه ساخت ديوار اصلي بيش از ۲۰ سال طول كشيده است. و همچنين مدت زمان ساخت ديوار در زمان سلسه مينگ نيز حدود ۲۰۰ سال به طول انجاميده است.
ساخت ديوار چين چه زماني به پايان رسيد؟

كار تكميل و توسعه ديوار بزرگ چين عمدتا در زمان سلسله مينگ انجام شده و بعد از آن يعني از سال ۱۶۴۴ به اين طرف فعاليت بيشتري روي آن انجام نگرفته است.

امروزه جهان‌گردان و گردشگران بسياري از سراسر جهان براي بازديد از اين بناي عظيم به كشور چين سفر مي‌كنند. آمار نشان‌ مي‌دهد كه روزانه حدود ۷۰۰۰۰ گردشگر از ديوار بزرگ چين بازديد مي‌كنند.
تعداد كارگران ديوار چين

در طول ساليان دراز، هزاران نفر از مردم براي ساخت اين ديوار تلاش نموده‌اند. به نظر مي‌رسد در زمان امپراطور شين حدود ۳۰۰ هزار سرباز و ۵۰۰ هزار نفر از مردم عادي درگير ساخت ديوار اصلي چين بوده‌اند. بسياري از كارگران در طول ساخت ديوار جان خود را از دست داده‌اند و باستان شناسان تا به حال بقاياي بسياري از آنان را در بخش‌هايي از ديوار چين پيدا كرده‌اند.

ديوار بزرگ چين، چين، ديوار چين، طول ديوار چين، عكس ديوار چين، كارگران ديوار چين، افسانه‌هاي ديوار چين
نقاط جالب ديوار بزرگ چين

اگر تصميم گرفتيد به كشور چين رفته و از ديوار بزرگ چين ديدن نماييد به شما توصيه مي‌كنيم حتما از اين نقاط ديدن نماييد:

Mutianyu: باشكوه‌ترين قسمت ترميم شده ديوار چين
Jinshanling: محبوب‌ترين مسير پياده‌روي همراه با معماري‌هاي زيبا و اصيل چيني
Jiankou: بخشي كه در اكثر كارت‌پستال‌ها ديده مي‌شود. همان پيج‌هاي تند و خطرناك معروف

طول ديوار بزرگ چين، حقايق ديوار چين، قدمت ديوار چين، عكس ديوار چين
اشخاص معروفي كه از ديوار چين ديدن كرده‌اند:

در طول سال‌ها، افراد معروف و همچنين رهبران و روساي جمهور بسياري از كشورها از ديوار بزرگ چين ديدن كرده‌اند. از جمله آن‌ها مي‌‌توان به باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اشاره كرد كه در ۱۸ نوامبر سال ۲۰۰۹ از ديوار چين بازديد نمود. همچنين ديويد كامرون نخست وزير اسبق بريتانيا كه در ۱۰ نوامبر سال ۲۰۱۰ از اين محل ديدن نمود.


برچسب: حقايق ديوار چين، ديوار بزرگ چين، شگفتي هاي از ديوار چين، قدمت ديوار چين، قيمت تور چين، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۶:۱۴:۱۲ توسط:afsaneh موضوع:

جاذبه گردشگري چين

كوه چان باي شان

جاذبه گردشگري چين

در اين بخش از سفرهاي خود مي خواهيم سفري جذاب و ديدني به كشور چين داشته باشيم و شما را به مكانهاي ديدني و توريستي در نقاط مختلف برده و با آنها آشنا كنيم.پس با ما همراه باشيد.

آنهايي كه كمابيش در زمينه تاريخ و جغرافيا مطالعه دارند، وقتي صحبت از چين مي شود ياد اين جاذبه ها مي افتند:ديوار چين، كوه تاي، شهر ممنوعه، كاخ پوتالا و معبد و آرامگاه كنفوسيوس. اما كمتر كسي مي داند كه ديدن و لذت بردن از جاذبه هاي گردشگري اين كشور، ماه ها سفر مي طلبد.

جاذبه هاي گردشگري چين

پايتخت اين كشور اسرارآميز ،پكن و بزرگ ترين شهر آن شانگهاي است و ديوار بزرگ چين كه شناخته ترين بناي تاريخي آسيا به حساب مي آيد، بيش از دو هزارسال پيش ساخته شده است.

جالب است بدانيد چيني ها كه در مقلد بودن و ساختن كپي برابر اصل در دنياي پوشاك و صنعت تبحر ويژه اي دارند، در ساختن كپي جاذبه هاي گردشگري كشورهاي ديگر هم سرآمد هستند و تنها نمونه تقلبي مجسمه ابولهول متعلق به اين كشور است.

چيني ها همچنين در شهر «هانگزو» نمونه تقلبي برج ايفل را ساخته اند. مدرسه جادوگري هاگوارتز،كاخ كنگره آمريكا، برج پيزا و مجسمه هاي بودا هم نمونه هاي ديگر از اين كپي هاي برابراصل هستند.

چين معمولاً به عنوان يك ابرقدرت جديد بالقوه توصيف مي شود اما كارشناسان هشدار داده اند كه حباب اقتصادي و رشدجمعيتي غيرقابل كنترل در اين كشور ممكن است باعث كاهش يا حتي توقف رشد چين در سال هاي آينده شود.

اين كشور، با نام رسمي جمهوري خلق چين ، پرجمعيت ترين كشور دنيا با بيش از ۱٫۳ ميليارد نفر سكنه است. البته وسعت چين هم در ميل به افزايش زاد و ولد در آن بي تاثير نيست.

چين بعد از روسيه و كانادا سومين كشور بزرگ دنيا از نظر وسعت خاكي محسوب مي شود؛ براي همين هم يك دل سير ديدن همه جاذبه هاي آن، ماه ها زمان مي برد.تمدن چين باستان يكي از كهن ترين تمدن هاي تاريخ است و شواهد نشان مي دهد انسان هاي اوليه، نزديك به دوميليون سال پيش در اين منطقه زندگي مي كرده اند.

زبان اصلي مردمان اين كشور، چيني و مذاهب اصلي شان، بوديسم، مسيحيت، اسلام، تائوئيسم است و با رنمينبي(يوان) داد و ستد مي كنند.باهم سري مي زنيم به پايتخت اين كشور پهناور با جاذبه هاي بي شمار و جمعيتي كه در اين سال ها نبض اقتصاد دنيا را در دست گرفته اند.


برچسب: برج هاي چين، تور ارزان چين، شهر هاي توريستي چين، شگفتي هاي چين، كشور باستاني چين، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۸:۲۴ توسط:afsaneh موضوع:

هتل لوكس شرايتون شانگهاي هونگكو

هتل شانگهاي هونگكو

 

هتل ۵ ستاره شرايتون شانگهاي هونگكو يكي از اقامتگاههاي مجلل و باشكوه شهر شانگهاي است كه در گروه هتل هاي شرايتون قرار دارد. هتل پودونگ شانگري لا شانگهاي داراي موقعيت جغرافيايي منحصر به فردي بوده و به بسياري از مراكز تجاري و وسايل حمل و نقل عمومي دسترسي دارد . هتل پياده ۱۰ دقيقه تا مراكز خريد خيابان سيچوان و منطقه تجاري لوجياژو و ۵ دقيقه تا منطقه بوند فاصله دارد . نزديك ترين ايستگاه مترو ۲ دقيقه و فرودگاه بين المللي پودونگ نيز ۴۰ دقيقه تا ساختمان هتل فاصله دارد .دكوراسيون لوكس و مجهز بودن به امكانات روز دنيا از ويژگي هاي هتل شرايتون شانگهاي هونگكو مي باشد . شايان ذكر است كه خيابان معروف و پر تردد نانجينگ ۳ ايستگاه تا هتل فاصله دارد .

اتاقهاي هتل شرايتون شانگهاي هونگكو
اتاقهاي هتل شرايتون شانگهاي هونگكو شامل ۴۷۱ اتاق استاندارد و سوئيت لوكس ورويايي بوده و از فضايي رمانتيك وآرامش بخش برخوردار مي باشد . استفاده از رنگ هاي سايه روشن و طراحي شرقي اتاق ها و بهره مندي از وسايل مدرن و مبلماني كلاسيك و راحت و پنجره هايي بزرگ با نورگير مناسب كه چشم اندازي باشكوه از مناظر رودخانه شانگهاي را داشته ، زيبايي آن ها را دو چندان كرده است . ارائه خدمات خانه داري روزانه با پرسنلي كه براي اينكار آموزش ديده اند، اتاقها را چون روز اول لوكس نگاه مي دارند . تمام اتاقها مجهز به ميز كار ، چاي / قهوه ساز ، تهويه مطبوع ، روم سرويس ۲۴ ساعته ، حمامي مجهز به وان و دوش مجزا و وسايل مكمل استحمام ، سشوار ، صندوق امانات ، صبحانه در اتاق ، ميني بار، يخچال ، تلويزيون ال سي دي ، ماهواره و قابليت اتصال به اينترنت پرسرعت رايگان مي باشند. همين عوامل سبب شده تا اتاق هاي مجلل هتل شرايتون شانگهاي هونگكو از جذابيت زيادي براي گردشگران تور شانگهاي برخوردار باشند .

امكانات هتل شرايتون شانگهاي هونگكو

امكانات هتل شرايتون شانگهاي هونگكو لوكس ، مفرح و سرگرم كننده بوده و با سلايق ميهمانان سازگار بوده و انتظارات ايشان را بر آورده مي كند كه از آن جمله مي توان به : استخر سرپوشيده ، ماساژ درماني ، مركز سلامت و آب گرم ،باشگاه ورزشي مجهز ، خدمات خانه داري ، خدمات كپي و فكس ، خدمات شستشوي لباس ، خدمات واكس كفش ، صرافي ، پذيرش و تحويل سريع و ۲۴ ساعته ، سرويس ترانسفر فرودگاهي ، مركز تجاري ، آسانسور ، صندوق امانات ، فروشگاه ، تهويه ، قابليت اتصال به اينترنت پر سرعت رايگان ، دستگاه خود پرداز ، آسانسور ، خدمات گردشگري ، كرايه اتومبيل ، بار ، بوفه صبحانه ، چندين رستوران كه انواع غذاهاي شرقي و بين المللي را سرو مي كند ، صرافي ، انبار بار و چمدان ، سرويس نگه داري از كودك ، پاركينگ ، در كنار نيروهاي خدماتي ورزيده و . . . را ذكر كرد .

هتلهاي شانگهاي در مناطق مختلف آن پراكنده شده اند ، برخي در مركز شهر و برخي ديگر نزديك به مراكز تجاري و يا جاذبه هاي توريستي شهر واقع شده اند . مراكز تجاري و خريد مهمي در اين شهر واقع شده است . بسته به اين كه از تور شانگهاي و سفر به آن چه هدفي را دنبال مي كنيد ، مي توانيد از موقعيت و مكانهاي مختلف در شهر شانگهاي استفاده كنيد .هدف از سفر چين و استفاده از تور شانگهاي مي تواند : بازديد از مراكز خريد شانگهاي ،بازديد از جذابيت هاي توريستي شانگهاي و اماكن ديدني و تجاري شانگهاي ، شركت در نمايشگاههاي بين المللي شانگهاي ، تفريح ، استراحت ، ماه عسل و يا ترانزيت به ساير كشورها باشد . يقينا هتل هاي شانگهاي با هر توان مالي و سليقه اي كه باشيد نظر شما را تامين خواهد نمود.

اطلاعات ضروري هتل شرايتون شانگهاي هونگكو

قبل از سفر به شانگهاي و ورود به هتل شرايتون شانگهاي هونگكو و استفاده از تور شانگهاي توجه به موارد ساده ذيل استرس را مي كاهد وباعث لذت بيشتر از سفر مي شود:

*توجه داشته باشيد ساعت پذيرش مسافرين تور شانگهاي در هتلشرايتون شانگهاي هونگكو مانند همه نقاط جهان ساعت ۱۴:۰۰مي باشد وساعت ترك هتل زيبا و مجلل شرايتون شانگهاي هونگكو ساعت ۱۲:۰۰مي باشد. از پذيرش مسافر قبل از ساعت ۱۴:۰۰خودداري و بعد از ساعت ۱۲:۰۰شارژ اضافي دريافت مي نمايند.

*آفتاب سواحل چين بسيار سوزنده واشعه مستقيم آن بسيار مضر است حتما از كرمهاي ضد آفتاب براي جلوگيري از سوختگي استفاده نماييد

*در هتل شرايتون شانگهاي هونگكو نوشيدنيهاي الكلي سرو نميشوند. همچنين خوردن مشروبات الكلي در سطح شهر ممنوع ميباشد.

*غذاهاي هتل شرايتون شانگهاي هونگكو بين المللي بوده و با ذائقه اكثر ايرانيان سازگار مي باشد.


برچسب: برترين هاي تور چين، جاذبه هاي چين، رزرو تور چين، هتل شرايتون چين، هتل هاي معروف چين، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۶:۴۹ توسط:afsaneh موضوع:

آداب و رسوم مردم چين

جشن هاي مردم چين

آداب و رسوم مردم چين

فرهنگ > ميراث و تمدن
مردم چين با داشتن فرهنگي غني، مراسم ملي و سنتي فراواني دارند. معروفترين آن، عيد بهار يا نوروز است كه از هشت روز مانده به آخر سال چيني آغاز مي شود و تا پانزدهم ماه بعد ادامه مي‌يابد.

پانزدهم ماه اول بهار جشن فانوس است كه با اين مراسم پايان عيد بهار اعلام مي‌شود. تقويم چيني از سال۱۹۱۱ به سال ميلادي تبديل شد.

قبل از تغيير تقويم به سال ميلادي، گاهشماري چيني مبتني بر حركت ماه به دور زمين و گاه بر حركت زمين به دور خورشيد بود.

هم اكنون در تقويم‌هاي منتشرشده در چين به رسم سنتي، همه قراردادهاي گاهشماري، سنتي و رسمي محاسبه مي‌گردد.

ديوار چين/ جاذبه‌هاي گردشگري چين / معبد آسماني / سنگ‌نگاره‌هاي دازو / تنديس عظيم‌الجثه بوداي هيتونگ / شهر ممنوعه / هتل تيانزي / مسجد نيو جيه /

روزهاي هفته از دوشنبه آغاز مي‌شود، ماه‌هاي دوازده گانه سال با تقويم قمري و شمسي كه مورد توجه كشاورزان است به نام ماه اول، ماه دوم و … ياد مي‌گردد و صورت فلكي نيز مورد توجه است.

در چين باستان هر شصت سال را يك دور نجومي يا” جيازه” Jiaze مي ناميدند و هر شصت سال را به پنج دوره تقسيم مي كردند و هر دوره را به ۱۲ سال و هر سال را به نام حيواني مي ناميدند و ۱۲ سال به ۱۲ حيوان يا صورت فلكي نام گذاري مي شد و صورتها عبارتند بودند از : موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، گوسفند، ميمون، خروس، سگ و خوك.

چيني‌ها معتقدند كه قواي طبيعت هميشه بخشنده نيستند و آباداني به تعادل و تزلزل قواي ويرانگر وابسته است كه اگر مهار نشوند مصيبت بار خواهند بود. آب و هواي متغيير چين و سختي معيشت آنان را به قرباني كردن براي قواي طبيعت وا مي داشت تا از خشم آنها برهند.

هنوز در حاشيه رودخانه زرد كساني كه به رودخانه مي افتند نجات نمي دهند زيرا معتقدند كه رودخانه قرباني مي خواهد. با به هم خوردن تعادل قواي طبيعت به جهت دخالت افراد بشر ويراني به وجود مي آيد. پادشاه به عنوان فرزند آسمان تعادل را برقرار مي‌كرد. فرزند آسمان يك پادشاه غله بود و روزهاي آخر ماه بهار كه گياه فرفيون گل مي دهد و عدس آبي بزرگ مي‌شود مراسم قرباني كردن را انجام مي دهد.

رستش آسمان در زمين از امتيازات فرزند آسمان بود. از مهمترين وظايف وي افتتاح سال كشاورزي بود كه بر طبق تقويم چيني ها در روز اول سال اتفاق مي افتاد و زمان آن مقارن با اوايل فوريه است.

كشاورزان چيني زمستان را به ۹ بخش تقسيم مي كنند و مي گويند : نه روز اول و دوم دست از آستينها بدر نكنيد. نه روز سوم و چهارم روي يخ راه مي رويم. نه روز پنجم و ششم بيد هاي كنار رودخانه جوانه مي زنند. نه روز هفتم و هشتم يخ رودها آب مي شود. نه روز نهم و دهم كشتزارها را شخم بزنيد.

مراسم عيد بهار از بيست و سومين روز ماه آخر آغاز مي شود اين روز را روز بدرقه سال نيز مي نامند. خانه تكاني از اين روز آغاز مي شود و مي كوشند تا در نوروز همه جا پاك و درخشان و نوراني باشد، خريد پوشاك نو و غذاهاي سنتي از رونقي خاص برخوردار است. شعرهاي فراوان خوانده مي شود و در پكن در يكي از ترانه ها برنامه كار هشت روز مانده به نوروز را چنين بيان مي‌كنند:

روز بيست و سوم پختن آش شكاموني (بودا). روز بيست و چهارم خانه تكاني. روز بيست و پنجم آماده كردن دوفو (خوراك لوبيا). روز بيست و ششم فراهم كردن گوشت. روز بيست و هفتم فراهم كردن مرغ. روز بيست و هشتم آرد خمير كردن. روز بيست ونهم عود سوزاندن. روز سي ام شب زنده داري.

آش شكا موني يا ساكيا موني را با جمع آوري هشت نوع غله به نشانه هشت روز مانده به پايان سال به كمك ياران و همسايگان فراهم مي كنند، تا از درويشانه زيستن بودا و با ديگران خوردن وي ياد آورده باشند. آجيلي هم از ذرت و لوبياي قرمز و تمبر چيني و پسته زميني فراهم مي كنند.

از اين روز به پاكيزگي آشپزخانه مي‌پردازند زيرا چنين باور دارند كه خداي آشپزخانه در چهره اي خندان و تني فربه، شكم برآمده و تنبل به آسمان مي رود و گزارش آشپزخانه را به خداي آسمان ارائه مي‌دهد، بنابراين پختن غذاهاي شيرين و خوشمزه در تمام خانه ها رواج دارد تا خداي آسمان از آنان رضايت داشته باشد و خدي آشپزخانه با بركت و نعمت از آسمان به آشپزخانه باز آيد.

در آشپزخانه چيني‌ها خاصه در پكن هميشه تصوير اين خدا در حاليكه ماهي (ماهي در معابد بودايي چين جايي خاص دارد. گويند بودا بر ماهي درياي وجود نشسته و زنگ و چوبك و سنج از آن نواخته مي شود كه ماهي آرام نگيرد) در دست دارد و نگهبان پخت غذاها است ديده مي‌شود.

در روستاها مردم با انجام رقص هايي به پيشواز سال نو مي روند اين رقص دسته جمعي به نام ” يانگ ” معروف است (رقصي كه در آن كسي با سر و سينه آدمي و پاي و سر اسب به ميدان مي‌آيد). در اين رقص كساني كه پوست اژدها و شير مي پوشند شادي و بركت را به جمع مي‌برند.

ضيافت شام با حضور همه اعضاي خانواده درشب آستانه عيد چه در شمال چه در جنوب كشور لازم و ضروري است. در جنوب اين شام غالباً از بيش از ده نوع خوراك تشكيل مي‌شود كه در ميان آنها ماهي و خوراكي تهيه شده از خمير لوبيا بايد ديده‌شود.

زيرا اين دو خوراك در تلفظ به چيني با ” مرفعه بودن ” تقريبا يكي است. در شمال اين غذا را اغلب ” جيا زه” يعني گوشواره تشكيل مي‌دهد. خانواده دراين شب در كنار يكديگر به تهيه اين خوراك سنتي مشغول مي‌شوند.

در ميان خوراك‌هاي سنتي عيد بهار غذاهاي شيرين تهيه شده از ارد برنج چسبيده به چيني ” نيا گا” حتما بايد باشد. زيرا اين نشانگر ارتقاي دائمي سطح زندگي، گردهم آمدم و سعادتمندي اعضاي خانواده است.

در آستانه سال جديد به تقويم كشاورزي چين، مردم با سرور و شادي با سال گذشته وداع نموده و به پيشواز سال جديد ميروند. دربعضي مناطق مردم به آتش زدن ترقه و آتش بازي هم مي‌پردازند. ازاول سال نو اعضاي خانواده ملبس به لباس‌هاي زيبا و نو به استقبال مهمانان و يا ديدار از خويشاوندان و دوستان مي‌پردازند.

آنان هنگام ملاقات جملات مباركي چون ” سال نومبارك” و ” يا عيد بهار مبارك باد “را مي‌گويند و سپس به خوردن ميوه و شكلات و چاي مشغول مي شوند و با هم گفت و گو مي‌كنند. در ايام عيد بهار برنامه‌هاي هنري و تفريحي جالب توجه و رنگارنگ است.

در بعضي جاها اپراها و فيلم‌هاي ويژه عيد به معرض نمايش گذاشته مي‌شود و دربعضي مناطق ديگر برنامه‌هاي هنري عاميانه نظير رقص شير، يان گو و رقص با چوب پا و غيره اجرا مي‌شود. به اين ترتيب محيطي مملو از وجد و شعف و شادي برهمه جا حكمفرما است.

البته بيشتر مردم ترجيح مي‌دهند درخانه برنامه‌هاي تلويزيوني اختصاصي عيد بهار را تماشا ‌كنند. گفتني است كه نصب كردن تابلوهاي خوش‌نويسي ونقاشي‌هاي ويژه عيد بهار روي ديوار و روشن كردن فانوس نيز از جمله برنامه‌هاي عيد بهار است. درايام اين عيد جشن فانوس نيز جلوه‌اي خاص دارد.

فانوس‌هاي رنگي درواقع از جمله هنرهاي دستي و سنتي مردمي چين است. مردم در دست داشتن اشكال مختلف متنوع فانوس‌ها كه بر روي آن شكل حيوانات، مناظر طبيعي و چهره‌هاي قهرمانان ترسيم شده‌است در يك جا جمع مي‌شوند و شادي مي كنند.

البته پابه پاي ارتقاي سطح زندگي مردم، آنان ضمن حفظ آداب و رسوم سنتي، برنامه‌هاي جديدي به وجود آورده‌اند. براي نمونه جهانگردي و چين گردي به رسم نوين چيني‌ها در ايام عيد بهار بدل شده‌است.


برچسب: تور تابستاني چين، شهر هاي مهم چين، عقيده هاي مردم چين، معبد هاي معروف چين، مناطق ديدني چين، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۵:۱۳ توسط:afsaneh موضوع: